Problemen met uw vlucht
Heeft u problemen met uw vlucht? Dan heeft u verschillende rechten zoals vastgelegd in Verordening 261/2004. Zo heeft u recht op compensatie voor het geleden tijdsverlies bij een vertraging van meer dan drie uur, bij een annulering kort voor vertrek of bij een instapweigering.
Wat was het probleem van uw vlucht?
- Mijn vlucht was langdurig vertraagd
- Mijn vlucht is kort voor vertrek geannuleerd
- Ik heb mijn aansluitende vlucht gemist
- Ik mocht niet mee op de vlucht
- Mijn vluchttijden zijn veranderd
Rechten van vliegtuigpassagiers
Als uw vlucht vertraagd is, uw vlucht geannuleerd wordt of u mag niet mee op de vlucht dan heeft u verschillende rechten. Bij een vertraging van twee uur of meer heeft u afhankelijk van de vluchtafstand recht op verzorging. Vaak krijgt u vouchers aangeboden om iets te eten of te drinken. Krijgt u deze niet? Bewaar de bonnetjes van de aangeschafte hoognodige producten zodat u deze kosten achteraf kunt terug vorderen bij de luchtvaartmaatschappij.
Recht op compensatie
Bij een langdurige vertraging, instapweigering of annulering heeft u mogelijk recht op compensatie voor het geleden tijdsverlies. De hoogte van de compensatie hangt af van de afstand van de oorspronkelijke vlucht.
Vluchtbestemmingen binnen de EU
- €250 compensatie bij een vlucht tot 1500 km
- €400 compensatie bij een vlucht van meer dan 1500 km
Vluchtbestemmingen buiten de EU
- €250 compensatie bij een vlucht tot 1500 km
- €400 compensatie bij een vlucht van 1500 km tot en met 3500 km
- €600 compensatie bij een vlucht van meer dan 3500 km
In sommige gevallen heeft u recht op de helft van de bovengenoemde compensatie. Dit is afhankelijk van het probleem van de vlucht en het geleden tijdsverlies.